„App Your School“ projektas įpusėja!

Sausio 8-9 d. vyko jau ketvirtasis projekto „App Your School“ partnerių susitikimas. Šį kartą jį organizavo partneriai iš Turkijos. Susitikimo metu partneriai dalinosi pirmaisiais mokymų mokyklose rezultatais, kiti pristatė savo planus. Taip pat planavome pagrindinius projekto rezultatus – įrankius, skirtus pedagogams, mokymų vadovams į šiuolaikinį mokymosi procesą aktyviai įtraukti mokinių IKT kompetencijas, įgytas ne mokykloje.

Jau nuveikta nemažai darbų – partneriai rinko gerosios patirties pavyzdžius savo šalyse apie vaikų IKT įgūdžių tobulinimą, vykdė nacionalinius pedagogų mokymus, kūrė pirmuosius skaitmeninių ateljė aprašus. Iš  viso reikia parengti 5 skaitmenines ateljė, kurias VšĮ EDUKACINIAI PROJEKTAI turės išbandyti kartu su Šiaulių miesto ir rajono mokyklomis. Šių užsiėmimų esmė – mokinių žinias apie socialinius tinklus, išmaniųjų telefonų programėles, gebėjimą naudotis įvairiausiais IKT įrankiais susieti su mokomaisiais dalykais mokyklose. VšĮ EDUKACINIAI PROJEKTAI mokyklose organizuos mokymus apie emocijų pažinimą ir jų raišką, kartų bendradarbiavimą, neįgaliųjų problemas, bendradarbiavimo tarp visų klasės mokinių stiprinimo pasitelkiant šiuolaikinius išmaniuosius įrankius.

Pirmasis susitikimas su mokiniais, skirtas išsiaiškinti jų turimas žinias apie IKT, jau vyko Šiaulių S. Daukanto gimnazijoje sausio 24 d. 


 

 VšĮ EDUKACINIAI PROJEKTAI įgyvendina 3 m. trukmės projektą „App your school“.

Rugsėjo 17-22 dienomis Italijoje (Bolonijoje) vyko mokymai, kurių metu pagal Bruno Munari ir Alberto Manzi metodologijas partneriai pristatė savo šalyse vykdytas veiklas, kurias mokyklos galėtų integruoti pamokose panaudodamos išmaniąsias programėles ir naujausias technologijas. 

Projekto partneriai iš 8 Europos šalių (Italijos, Turkijos, Portugalijos, Suomijos, Čekijos, Graikijos, Lenkijos ir, žinoma, – Lietuvos) siekia išbandyti naujus metodus, pagyvinti pamokas įtraukiant mokinių kasdien naudojamas modernias technologijas: išmaniuosius telefonus ir įvairiausias programėles, planšetes taip pat panaudojant 3D technologiją, išmaniuosius robotus, virtualios realybės akinius ir pan. 

Mokymų Bolonijoje metu buvo pristatytos skirtingų šalių patirtys diegiant išmaniąsias technologijas į vidurinių mokyklų ugdymo procesą. Buvo aptartos galimybės pritaikyti išmaniąsias technologijas partnerių šalių mokyklose bei galimi sunkumai. Taip pat diskutuota apie kitus projekto žingsnius. Partneriai dalinosi žiniomis apie kitas programėles, platformas ir išmaniuosius įrankius, kuriuos būtų galima pritaikyti ugdymo procese.  

Plačiau apie tai, ko mokėmės Italijoje, aprašyta žemiau:

 Pirmieji savo veiklą pristatė graikai. Užduotys buvo orientuotos į kiekvieną dieną girdimus garsus. Visi girdime tą patį garsą, bet suprantame ir interpretuojame jį skirtingai.  Praktinės dalies metu dalyviai buvo paskirstyti į tris komandas. Pirmoji komanda turėjo surasti garsus internete bei paeiliui leisti garsus, kurie sukurtų paplūdimio garso takelį, o gautą rezultatą įrašyti į diktofoną ir pristatyti partneriams. Antrajai ir trečiajai komandoms buvo skirta ta pati užduotis, tačiau garso takelio kūrimui jie turėjo patys tuos garsus skleisti ar pasitelkti įvairius daiktus.

 

Partneriai iš Turkijos pristatė jų mokyklose naudojamas planšetes, kuriuose yra įdiegtos išmaniosios programėlės su 3D technologija. Projekto dalyviai turėjo galimybę patys išbandyti programėles „Chromville Science“, „Quiver“ ir „Aurasma“, kurios yra pritaikytos įvairių mokymosi dalykų mokymuisi. 

 

Partneriai iš Portugalijos dalyvius paskirstė į dvi grupes. Pirmoji grupė turėjo galimybę išbandyti virtualios realybės akinius. Dalyviams buvo rodomas trumpas filmukas, kuris buvo skirtas technologijos pažinimui. Portugalai pabrėžė, kad šią technologiją jie siekia pritaikyti mokiniams, kuriems sunku judėti. Ateities vizija – veiklas, kuriose neįgalūs asmenys negali dalyvauti, nufilmuoti su specialia įranga ir vaizdą perkelti į virtualios realybės akinius, kad besimokantysis galėtų jaustis taip, lyg pats ten dalyvautų. 

 

 Antroji grupė turėjo galimybę išbandyti išmaniuosius robotus. Robotai, kuriuos atsivežė partneriai iš Portugalijos, buvo valdomi balsu, išmaniaisiais telefonais ir lietimu. Roboto valdymas, anot partnerių, yra inovatyvus ir smagus būdas mokytis, kuris ugdo mokinių kūrybingumą, lavina loginį mąstymą, dėmesio koncentraciją ir vaizduotę.  

 

Partneriai iš Suomijos pristatė išmaniąją programėlę „Seppo“. Programėlės veikimo principas panašus į orientacinių varžybų. Partneriai papasakojo, kad šios programėlės pagalba mokytojai gali sugalvoti tam tikras užduotis mokiniams, o programėlės pagalba, vedami GPS,  mokiniai ieško užduoties atlikimo vietos bei jas vykdo. Visą procesą mokytojai gali stebėti kompiuteriuose. Kaip patys suomiai minėjo, šiuolaikinius mokinius sunku atitraukti nuo išmaniųjų telefonų, tad toks mokymo(si) būdas tampa alternatyva knygoms ir labiau pritraukia mokinių dėmesį.

 

VšĮ EDUKACINIAI PROJEKTAI pristatė grupinius užsiėmimus, kurių metu naudojamos populiariausios išmaniosios programėlės, kurias naudoja kone kiekvienas mokinys. Užsiėmimas buvo pristatytas kaIp – „Misija neįmanoma“. Dalyviams reikėjo atlikti 9 užduotis, kurių pagalba išbandomas dalyvių loginis mąstymas, kūrybingumas ir gebėjimas greitai atlikti užduotis. 

 

IŠMANIOSIOS PROGRAMĖLĖS MOKYKLOSE

VšĮ EDUKACINIAI PROJEKTAI įgyvendina 3 m. trukmės projektą „App your school“. Projekte partneriai iš 8 Europos šalių siekia išbandyti vidurinėse mokyklose naujus metodus, pagyvinti pamokas įtraukiant mokinių kasdien naudojamas naująsias technologijas: išmaniuosius telefonus ir įvairiausias programėles, planšetes ir kt.

Šį trečiadienį (balandžio 19 d.) pas mus vyko mokymai, pristatantys žymiausių Italijos pedagogų mintis ir idėjas, metodus ir galimybes pamokose panaudoti mokinių gebėjimą naudotis išmaniosiomis programėlėmis ir kitomis moderniomis technologijomis.

Pas mus buvo atvykusi lektorė iš Italijos, kuri pristatė Bruno Munari ir Alberto Manzi metodologijas. Dalyviai turėjo galimybę patys išbandyti įvairiausias programėles, susieti tradicinį koliažo ir netradicinį kopijuoklio panaudojimo būdus.

Nuotraukos ir vaizdo įrašai geriausiai iliustruoja mūsų mokymus:

 

 

Mokymosi renginys Italijoje (projektas AppYourSchool)

VšĮ EDUKACINIAI PROJEKTAI kartu su Kaišiadorių suaugusiųjų ir jaunimo mokykla dalyvauja projekte AppYourSchool. Sausio 9-13 d. net keturi atstovai praleido Bolonijoje. Čia susirinko apie 40 žmonių iš Italijos, Turkijos, Portugalijos, Čekijos, Lenkijos, Suomijos, Graikijos ir, žinoma, Lietuvos. 

Projekto koordinatoriai perteikė partneriams dvi – Alberto Manzi ir Bruno Munari – metodologijas, kurias galima panaudoti darbe su vaikais, paaugliais ir kitais besimokančiaisiais. Pavasarį organizuosime mokymus Lietuvos pedagogams ir pasidalinsime naujais, įdomiais mokymo metodais, perimtais iš kolegų italų. Sekite mus socialiniame tinkle facebook!

Penkios dienos buvo tikrai intensyvios ir darbingos. Veiklos buvo įdomios, įtraukiančios. Piešėme ant lapo, plėšėme popierių, darėme medžius iš vielos ir programavome juos kompiuterio ekrane. Netgi kūrėme meno kūrinius kopijavimo aparatu!

Mūsų veiklas stengėmės įamžinti nuotraukose.

Daugiau informacijos apie projektą galite rasti svetainėje http://www.appyourschool.eu/

2014 VšĮ EDUKACINIAI PROJEKTAI